Metasyntese van evaluatierapporten voor de VN-strategie voor jongeren
Dit onderzoek maakte deel uit van een reeks meta-syntheses gericht op het vastleggen van lessen die zijn geleerd bij de implementatie van de VN-strategie voor jongeren . Het doel was om bewezen strategieën, effectieve benaderingen en gemeenschappelijke uitdagingen te identificeren in de interventies van de Verenigde Naties op het gebied van onderwijs, ontwikkeling van vaardigheden en economische empowerment door middel van fatsoenlijk werk. Om lessen te genereren om de implementatie van de VN-strategie voor jongeren te bevorderen, werden synthesevragen rond prioritaire gebieden ontwikkeld en werden 298 evaluatierapporten geïdentificeerd. Er werd gebruikgemaakt van een op theorie gebaseerde AI, met menselijke tussenkomst, om teksten te analyseren en onderwerpen te modelleren. Deze aanpak sloot aan bij de ethische principes van UENG voor het gebruik van AI in VN-evaluaties door gebruik te maken van een thematische expert en de efficiëntie te verbeteren en vooringenomenheid te verminderen. De geleerde lessen dragen rechtstreeks bij aan de uitvoering van de VN-strategie voor jongeren 2030.
Evaluaties
Studies
Mondiaal
2024
UN
Projectcode: B254