De rol van de volwasseneneducatie in het anticiperen op nieuwe vaardigheden
In opdracht van de ILO heeft Ockham IPS een rapport opgesteld dat als input dient voor een bijeenkomst van het ILO trainingscentrum over de rol van de volwasseneneducatie in het anticiperen op een veranderende vraag naar vaardigheden (georganiseerd op 12-14 september 2013). Tijdens deze bijeenkomst organiseerde Ockham IPS ook een workshop met ongeveer 60 deelnemers. Het rapport bespreekt eerst enkele trends in Europa en het belang van investeren in anticiperende systemen voor vaardigheden. Vervolgens bespreekt het de situatie in 12 EU-lidstaten (België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Litouwen, Nederland, Slovenië, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk (Engeland)) waaruit de diversiteit van EU-praktijken blijkt. Deze landen zijn zorgvuldig geselecteerd met inachtneming van de geografische spreiding en vertegenwoordiging van een verscheidenheid aan (C)VET-systemen, bestuursmodellen en volwasseneneducatiesystemen. Tot slot, wordt een typologie van de systemen gepresenteerd en worden algemene conclusies en lessen getrokken.
Studies
Consultancy
Mondiaal
2013
Projectcode: B001